Nu äntligen kan vi börja tänka belysning :) I LOVE!
Idag har vi varit ute en sväng på bygget och pratat med elektikerna. Två riktigt bra killar med bra ideér. Dessvärre blir det bara dyrare och dyrare men bättre att ta det nu än att svära till förbannelse i efterhand för att vi har missat någon praktisk lösning. Vi har bestämt oss för att köpa en del av armaturerna själva så ikväll har jag suttit och jämfört priser på nätet och beställt lite av det vi ska ha i huset.
 
 
Denna utomhusarmatur skall vi ha runt hela huset, totalt 8 st. Bolthi stora Lotta heter den. Den har fått bra betyg av både elektriker och privatpersoner som har den hemma. Det hoppas jag att vi kan lita på :) 
 
Detta är ledspotlighten vi valt till i hallar och badrum. Den heter Hide-a-Lite G2 och G2 IP44 för badrum. Patrik har sett den "live" och den ska tydligen ge ett mycket varmare ljus än vad de vanliga ledspotarna ger. Den är mer lik en vanlig halogenspot. Jag tycker den är riktigt snygg.
 
 
 
För mina favorittavlor så har jag valt en annan spothligt. Vi ska sätta 3 st längs vardagsrumsväggen där soffan ska stå. Egentligen beror valet på att taket lutar 22 grader där och för att belysa väggen som jag vill med en vanlig spot så behöver den kunna vinklas minst 67 grader och det finns inga (iallafall som jag sett) som är snygga och som klarar det. Därför fick jag tillslut igenom att välja denna utanpåliggande spot som heter Belid Cato 6007-36. 
När jag ändå shoppande loss på nätet så beställde jag en lampa till lilla toaletten. Det blir inga spot i taket där eftersom den är så liten. Dessutom ska det sitta 4 spot ovan spegel och kommod så det räcker och blir över med spots där.
 
 
 
 
 
Till sist, en jättesnygg taklampa som vi så småning om ska köpa 2 stycken av. De ska sitta i vardagsrummet i högdelen som två allmänbelysningar. Den heter Globen Plastband XXL. Jag hoppas det blir bra. Fast jag kan ju hinna ändra mig innan vi flyttar in. Ja menar, det finns ju rätt mycket att välja på och helt plötsligt har det dykt upp något nytt jag gillar :)
 
Imorgon ska vi ut till huset igen och pula lite. Patrik ska bygga "lådorna" för TV-anslutningarna. Jag får väl springa runt och passa Ellen så hon inte klättrar för högt på stegar eller sätter igång någon såg eller så... ;)
 
 
 
C U
Maria o Patrik
 
 
Björkås, Götenehus,

2 kommentarer

Ulrika Videli

22 Mar 2014 02:25

Snyggt! Instämmer att det är lika bra att lägga pengarna nu, belysning är minst halva inredningen.

Elisabeth

24 Oct 2014 19:42

hej
väggen är den belyst med Belid Cato 6007-36?

Svar: Ja det stämmer! Är jätte nöjd med dem.
bjorkasvillan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej