Snickarna börjar bli färdiggipsade.....nåja falkögat har ju varit på plats och jag har väl vissa synpunkter på den. Man skall inte syna ett ofärdigt arbete sa min mor en gång och det låter klokt.
Men innan det blir helg så måste jag ta tag i det. När jag sätter mina händer på ytan så har jag därmed godkänt den och därefter kan jag inte komma med synpunkter kring ev arbete.
Inga stora saker men gips som är sprucken, glipor, och lite tilltryckt här och var är inte godkänt.
Ett par stenskivor som inte livar i hörnen är inte heller godkänt. Och en som är monterad med någon sorts missfärgning. Men som sagt skall låta dem jobba klart först och gå lite försiktigt fram.

Men jag strök upp tre kulörprover under eftermiddagen.
Vi skall försöka undvika vita kulörer på väggarna. Har vi tänkt ha ha. Stryker ju till 80% vita kulörer i tjänsten och det är trevligt och snyggt men det hade varit trevligt att hitta några kulörer som stämmer in på oss utan att man hamnar i den stora svenska trenden för 2000 talet. På sikt blir det säkert tapeter men inledningsvis färg.
Men man trillar väl dit igen..... Och står och väljer mellan 0500-N och 0502 med y eller ej. Och pratar om hur lätt det är att piffa till huset med kuddar och gardiner....

En kulör som kallas linblå blev väldigt trevlig på plats men i kameran blev det mindre bra. Den blev mörk på bilden. 
Är tänkt för sovrummet. Men vi är nöjda.


Samma kulör i ett annat ljus.

En kulör vid namn kalk föll oss väldigt väl i smaken och kommer nog gå vidare med den, vi åker nog ut och tittar i dagsljus innan beslut tas.

Den tredje kulören var betydligt mörkare  och tanken var att den skulle harmonisera med köket som går i grått.
Men jag har missat att fota den idag.
Känslan var iaf på plats att den kanske blev för mörk. Magen säger att sista ordet är inte sagt när det kommer till val av färg....

Vi avslutade med årets andra grill men denna gång satt vi ute en kort stund i vårvärmen. En pall, ett par köttbitar/korvar och lite sallad. Mer behövs inte för att man skall bli lycklig.

Med vänlig hälsning P & M





Götenehus. Björkås.,

1 kommentarer

Anonym

16 Apr 2014 06:37

Haha, härligt P! Ser ut som en mycket snygg färg i sovrummet! Hade så gärna velat se det live nuuu :) Kram

Kommentera

Publiceras ej