Nu har vi fått färg på ryggåstaket och jag måste klappa mig även denna gång på axeln och säga att jag är mer än nöjd med både valet och arbetet. Stod dock och funderade på om jag skulle slipa av det ordentligt och måla det ytterligare en gång. Nja, det är ju den lite råa ytan vi vill åt. Detta blir grymt, kontrasten mellan det moderna huset och känslan av det råa taket blir magi.
Paneltaket är Götenehus fasadbrädor som är en fint hyvlad bräda på ca 14 cm i bredd och som bildar en glipa på ca 5-6 mm när man monterar den. 
Har nog ingen profilbild tror jag.

Iaf, ni ser nedan resultaten

Tunn grundfärg från fabrik.
En alkydemulsion från Akso-Nobel.


Förberedelse innan jag och sprutan började att arbeta.

Graco 395 är ett fantastiskt verktyg när det kommer till målning av villor och mindre objekt.

Här ser vi mellanstrykning som gjordes med Sigma coating träprimer. Sigma ett av världens största färgproducenter men relativt okända i Sverige. De har bra spärrfärger och det är deras styrka än så länge. Men de kommer starkt i Sverige nu.


Det färdiga resultatet i morgonljuset.

Och här ser ni det i lunchsolen.

Med vänlig hälsning P & M

1 kommentarer

Ulrika Videli

23 May 2014 09:06

Det ser kanonfint ut! Vi måste komma på återbesök någon dag innan färdigställandet.

Svar: Gubben din är ju grym på detta med besök och lite fika har han för vana att ta med. Inte dumt alls.
Inte många veckor kvar så ni får skynda på för sen börjar underhållet istället ha ha.
bjorkasvillan.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej